Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2013

Ο ΔΡΟΜΟΣ ΠΟΥ ΧΑΡΑΞΕ Ο ΚΟΛΛΑΣ



Ο Ανδρέας Κολλάς ήταν ο στρατηγός του πολέμου κατά της κυβερνητικής πολιτικής το 1992. Μαζί με μια ομάδα σκληρών συνδικαλιστών αντέδρασαν με απεργίες εβδομάδων κατά της ιδιωτικοποίησης των αστικών λεωφορείων που επιχειρούσε η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Η μάχη εκτός από την αντιπαράθεση σώμα με σώμα με τα Ματ εμπεριείχε και ατέλειωτη ταλαιπωρία για τους πολίτες που έμαθαν καλά τον ποδαρόδρομο μέχρι ακρότητες με εξευτελιστικό ξεγύμνωμα όσων εργαζομένων στην τότε ΕΑΣ ήθελαν να συμμετάσχουν στο εγχείρημα των ιδιωτικών συγκοινωνιών.
  Παρά τον πολύμηνο αγώνα η ιδιωτικοποίηση δεν άντεξε και το 1993 τα λεωφορεία (όπως και τα ελλείμματα) επέστρεψαν στο δημόσιο.
Λίγα χρόνια αργότερα πάντα με την ΠΑΣΚΕ ο κ.Κολλάς πέρασε στη ΓΣΕΕ. Με την έλευση του μνημόνιου εγκατέλειψε την ΠΑΣΚΕ και πέρασε στην ομάδα εκείνη των πρώην στελεχών του ΠΑΣΟΚ που είδαν με περισσή συμπάθεια τις απόψεις του ΣΥΡΙΖΑ παρότι τελικά, λόγω των κομματικών αντιδράσεων έμεινε εκτός νυμφώνος.



Κι ενώ ο κ.Κολλάς αναζητούσε νέα ιδεολογική στέγη οι συνεχείς μειώσεις που επέβαλε η τρόικα έφεραν ξανά τους συνδικαλιστές της ΕΘΕΛ στους δρόμους. Το 2010 περικοπές και μετατάξεις έστειλαν ξανά τα λεωφορεία στο αμαξοστάσιο για δύο μήνες με επικεφαλής των κινητοποιήσεων τον επικοινωνιακό Νίκο Κουλουμπαρίτση. Παρά την ατελείωτη ταλαιπωρία των πολιτών και την τεράστια απώλεια εσόδων η άνιση μάχη έληξε άδοξα με την παραίτηση του κ. Κουλουμπαρίτση από την ΠΑΣΚΕ και το προεδρείο της ΕΘΕΛ. Από το 2011 έχει ιδρύσει την συνδικαλιστική παράταξη ΟΡΑΜΑ που προσεγγίζει ιδεολογικά τις παρυφές του ΣΥΡΙΖΑ.           
Από τους πιο δυναμικούς συνδικαλιστές είναι ο Αντώνης Σταματόπουλος πρώην γραμματέας της ΠΑΣΚΕ στο Μετρό.  Εχει οργανώσει αρκετές απεργίες που ταλανίζουν την Αθήνα από την έλευση του μνημονίου και μετά. Απεργίες άλλοτε για τις μισθολογικές περικοπές και άλλοτε όπως το 2009 για την αποχώρηση 250 εργαζομένων που διαπιστωμένα διορίσθηκαν παράτυπα με γαλάζια κομματικά κριτήρια. Πρωταγωνίστησε και στην τελευταία απεργία που γέμισε την πόλη αυτοκίνητα μετά από πολύ καιρό. Στις πρόσφατες εκλογές ήταν υποψήφιος βουλευτής με τον ΑΝΤΑΡΣΥΑ.  Το 2011 και 2012 μετέβαλε με κάθε ευκαιρία το Μετρό  σε απεργιακό πυρήνα .Στην πρόσφατη κινητοποίηση δήλωνε πως «είναι η τελευταία ευκαιρία να ρίξουν την κυβέρνηση –χούντα». Μάλιστα μετά την απόφαση για επίταξη τόνιζε πως  «η επταετία της χούντας ήταν κομμουνιστές μπροστά τους".
  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου